Doodle pertamaku yang macam ......

Bismillahirrahmanirrahim.
Allah memberi kesejahteraan keatas kamu semua.

Lama tidak memerah minda mencipta bait-bait kalimah. Hari ini saya cuba lenturkan kembali jari-jari yang sudah memang keraih gedegang dengan entry pendek. Dulu-dulu saya ada mendownload software Adobe Illustrator di blog ini. Teruja melihat dolly-dolly yang comel di blog itu, maka hati pun meronta-ronta ingin mencuba juga walaupun tiada bakat sejak azali lagi.

Dulu-dulu juga jenuh saya menatap dan menghadam tutorial-tutorial membuat dolly di blog itu tapi tak aplikasikan pun. Dan semalam saya bertekad mahu bersengkang mata mencuba juga tak kira apa jua halangan menimpa (cewah) hehe. Tapi tak jadi. Act, jadi tapi tak comel. Huhu. 

Dan tadi pulang sahaja dari sekolah saya cuba lagi. Dan kali ni saya puas hati sikit. Huhu. Saya tahu dolly saya tak cantik, tak comel, tak macam-macam lagi lah tapi at least saya cuba kan? Okay lah. Itu saja kali ni nak beritahu. 

Kesimpulannya kita jangan lekas putus asa apabila sekali dah gagal. Penat memang penat tapi at last nanti kita akan berasa puas dengan hasil usaha kita tu. Tapi jangan terlalu puas hati miah bi miah (100%) kerana masih banyak lagi kecacatan dan kelemahan yang perlu kita baiki. 

Sama lah juga dengan konsep beribadah. Jangan pernah berasa puas dengan segala ibadah yang kita telah atau sedang lakukan. Rasulullah  SAW sendiri pernah bengkak-bengkak kakinya dek kerana kesungguhannya dalam beribadah padahal seperti mana yang kita tahu Rasulullah SAW itu Kelasih Allah. Ini pula kita kan T___T. 

Oleh itu obses lah terhadap perkara-perkara yang menaikkan saham kita diakhirat nanti seperti mana kita obses terhadap minat-minat kita. Sekian~


Saya tahu saya tak cantik..sob3

10 comments :

dill said...

comelnye kartun!

kagum.

Miss Dill^^

Yildirim Fateh said...

komplikasi 2 perkara yg baik..

Unknown said...

to miss dill> awak lg comel,,hehe :)

Unknown said...

to shairazi> ek? hentam keromo je tu tanpa usul periksa,,huhu~

fasihah said...

iqa.... comelny dolly awak...^_^

anumuchan said...

Salam.jalan2 singgah sini..nice blog :)
jom tengok sakura dekat blog saya^^
http://frommetoyou85.blogspot.com/

Yildirim Fateh said...

hentm keromo?
nice combination ape,,ada kaitn,saham dunia utk akhirt gak..

Dayana Z said...

wahh awk buat doodle tu sndri ke? seyes comel!

Unknown said...

@iba> hukhuk,x comel pon,,awok lg comel :D
@______ > ^_^
@shairazi > betoii,,main tibai saje,,huhu
@dayana > uhuk2,,yana lg3 comel,,huhu!!

Yildirim Fateh said...

tibai tak tibai,,janji ok,,perkongsian menarik..