dOa buat......[2]

Macam pernah tengok je kan tajuk entry macam ni kan? Tapi dekat mana ya? Dekat sini kot? Ya dekat situ. Hadaf saya menggunakan tajuk yang sama adalah untuk menceritakan perihal orang sama pada entry yang lepas. Istimewa sangat ke dia sampai ada entry khas untuk dia? YA!!. Dia sangat istimewa.

Sejujurnya saya tidak mengenalinya jika tiada rombakan majmuah (kelas) untuk semester 3 dan 4 di NP ini. Namun Allah itu Maha Mengetahui. Telah tersurat untuk saya dan dia belajar di majmuah sama iaitu Majmuah Empat. Kadang-kadang ketika berbual dengannya terkeluar juga persoalan macam mana kita boleh rapat ek? Jenuh memerah otak tak jumpa juga jawapannya. Biarlah. 

Dimana ada dia disitu ada saya terutamanya pada hari yang ada kelas.Duduk didalam kelas pun agak jarang untuk berasingan melainkan kami datang lewat maka tempat duduk kegemaran pun dirampas.hOhO.Dah duduk dekat-dekat tu faham-fahamlah. :P. Dan dan nanti mesti ada sahaja antara sahabat kami cuba untuk memiisahkan tempat duduk kami. ish3

Pada kebiasaanya jika bukan hari kuliah atau pun pada malam hari saya dan dia akan berpisah.hahaha. Maksudnya saya dan dia akan bersama dengan orang lain. Dan dan dan pasti ada suara yang bertanya gaduh ke? Saya pun jawab tak lah, malam-malam cuti-cuti tak kawan dengan dia. :P

Tak kira pagi,petang atau malam jika bersama dia saya tak pernah tidak berasa gembira. Sungguhpun jika sedang moody terus tak jadi nak moody. Saya tak pernah bosan dengan dia. Mujur tidak sebilik kalau tak alamatnya tak tidur malam lah hari-hari. Berkongsi cerita, meluah rasa, menyelesaikan masalah, meminta pendapat, bertikam lidah yang tak pernah sudah. Ada sahaja topik untuk dinunaaqishkan bersama.

Kalau nak nukilkan disini segala cerita yang ada tentang kami berdua memang agak penatlah jari-jari saya mahu menaipnya. Dan terpusing cermin mata saya nak pilih cerita yang mana mahu dikongsikan.Baiklah, saya teruskan kepada agenda utama mengapa kisah dia yang saya nukilkan. Pada tarikh ini yakni 9 Febuari adalah hari ulang tahun dia yang ke 20. Maka dengan itu saya menjemput diri saya untuk menyampaikan ucapan selamat buat si dia. Dipersilakan dengan segala hormatnya. :D

Dear PUTRI,
Masa mula-mula ko conteng buku aq bila birthday ko aq terus ingat kot tapi ko tetap conteng jugak dekat semua buku aq sebab ko takut aq lupa kan? Kebetulan Malam Ruknu sama tarikh dengan birthday ko haruslah aq tak boleh lupa.Kalau lupa memang saja je. Lepas tahu je birthday ko awal dari aq, aq selalu kot panggil ko 'kak'. Yelah lagi pula ko kan lagi tinggi dari aq mestilah ko kakak kan? heE~

Hari-hari jumpa hari-hari ada je point nak boraknya kan. Sampai dalam kelas, luar kelas, dalam dewan, kantin,dalam farmasi, tepi jalan, tengah melintas pun nak borak.ISH3. Sekali je tak borak masa nak hafal hadis. Kalau aq join ko hafal hadis kat maktabah alamatnya sampai tahun depan pon tak terhafal hadisnya. Kalau ko tak kerahkan aq hafal hafal hafal dan hafal mesti aq tak hafal punya. Terima kasih Putri.

SodiQoti,
Bila aq susah ko selalu tolong aq kan. Contohnya macam lepas Mahabbah dulu. Kan aq tak beli lagi tiket bas tapi ko dah balik rumah Amal, aq ngadu kat ko takde kawan nak teman pergi KB terus ko minta tolong orang lain belikan tiket aq.Terima kasih tau. 

Ada lagi,bila aq dapat tau tarikh yang Melor bagi sama dengan tarikh futsal tak boleh nak tunda-tunda terus ko cakap ko nak join. Aq tau ko teruja habis nak main sebab ko kan pencinta sukan tapi ko sanggup berkorban kot.Ko cakap 'takkan nak biar adeq aq sorang-sorang kot'. Terima kasIh lagi.

ZamiLati,
Ko tau tak sebenarnya aq dah lantik ko jadi penasihat aq tau. Yelah bila fasi ada program mesti aq cerita dekat dulu. Nanti mesti ko bagi macam-macam idea pendapat. Bukan hal-hal fasi je semua hal kot aq cerita kat ko. Dari hujung tudung sampai hujung kasut semua ko tau rahsia aq. Agak-agak aq melencong mesti ko nasihatkan aq walaupun masa tu kita tak iktiraf pun jadi sesi kaunseling. Thank you so much tau.

Tapi course kita lain-lain pula kan. Kalau sama mungkin minat kita lain-lain jugak. Bila aq sedih sebab kawan-kawan yang kita berdua rapat semuanya IAJ mesti ko cepat-cepat nak sedapkan hati aq. Semua yang IAH ko tanya nanti nak ambil apa tapi susah jugakkan nak cari yang sama macam aq. Thanks again eh.

Ukhti,
Masa musim emosi aq tak stabil dulu ko selalu cuba nak stabilkan balik kan.Masa koko dulu ko sanggup tolong aq tengah-tengah malam susunkan kumpulan adik-adik SMKB. Padahal semua tu kerja aq dengan Rahimah tapi pada yang sama banyak pulak taklifan-taklifan lain aq kena handle. Syukran jazilan.ea.

Tapikan setiap kali ko cerita pasal ibu dengan ayah ko nak hantar ko pergi sana setiap kali tu aq rase nak ambil selotip tutup mulut ko.Ko tau kenapa? Sebabnya nanti on the spot je aq sebak. Tapi aq kan tabah kan kan. huhu. Nantikan kalau betul-betul ko kene pergi jangan lupa bagi tahu aq tau. Touching ouh taip perenggan ni.T_T. Bolehlah jugak aq tengok siapa mahram ko dgn adik ko. :P

Sahabat,
Manusia ni diuji dengan ujian yang bermacam bentuk bukan sebab apa, sebabnya hendak ditinggikan darjatnya di akhirat sana di dalam syurga. ALLAH kurangkan di dunia sebab hendak lebihkan di akhirat sana di syurga ALLAH yang tiada bandingannya. Kalau kita manusia ni meredakan setiap ujian tu, dianggap ibadah  kepadanya.

Apa yang kita ceritakan semua itu hiburan kepada manusia. Kalau kita manusia ni faham peranan Tuhannya mesti kita merasakan ujian itu sebagai penglibur lara kepada jiwa kita. Setiap kesusahan itu adalah hiburan buat kita dan kalau kita faham semua tu kita tak perlu nak berduka. 

Apa yang ALLAH lakukan kepada kita dan kalau kita faham semua itu,semua itu adalah demi kebaikan kita. Itu adalah satu khabar gembira buat kita. Kalau kita faham semua itu adalah kebahagian manusia,kalau kita faham yang ALLAH itu tersangatlah baik kepada kita, semua tu satu keuntungan buat kita. Kalau kita sabar dan redha itu adalah khabar gembira daripadNYA.


Kenangan ketika di Sweet Beach Resort
*credit to Habibah

Putri,
Selamat menyambut hari ulang tahun sahabatku sayang. Semoga semakin hampir denganNYA. Semoga ALLAH redha usiamu sahabat Semoga ukhuwah kita diredhaiNYA. Semoga rantaian keimanan yang menghubungkan hati kita berdua. Sayang ko. Maafkan semua kesalahan aq yang aq buat secara sedar atau pun tak sedar ea. 

Maafkan aq sebab tak celebrate birthday ko. Sejujurnya aq tak reti kot bab-bab macam ni. Aq tak nak surprise celebrate semata-mata yang mengeratkan lagi ko dengan aq. Aq nak ko dengan aq jadi macam dalam hadis 7 tu. Hadiahnya nanti ea. So sory sis. Mungkin ini yang terakhir aq dapat wish panjang-panjang untuk ko walaupun ini yang pertama. Kita tak tahu rencana masa depan. 

Terima kasih sebab sudi dan masih sudi jadi sahabat aq.Terima kasih banyak-banyak. Semoga ko dengan aq mati sebagai pemenang dalam ujianNYA. Sayang ko sangat-sangat.

11 comments :

Anonymous said...

sob3~

Yildirim Fateh said...
This comment has been removed by the author.
Yildirim Fateh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

perghhh..sedih je ase..waaaaaa~

Unknown said...

to ano> T_T
to shairazi> x guna pedang pon nk type ni,,guna keyboard je :P
to topik> ngapenye kamu sedih?? teman senyum je bc...

Yildirim Fateh said...
This comment has been removed by the author.
Nurfazilah Cipa said...

sedey:( tp sweet:)

Unknown said...

to nurfazilah : masa type ni, memang meleleh2 kot,,huhu~~
btw syukran :)

Yildirim Fateh said...
This comment has been removed by the author.
Kendrick Brown said...

Greeat reading your blog post

Kendrick Brown said...

Hi nice readiing your blog