dOa bUat .......

Saya keseorangan. Saya kesunyian. Saya kerinduan. Saya kesedihan.
KENAPA , KENAPA DAN KENAPA?

Alkisah pada suatu hari sahabat saya telah menghantar mesej kepada saya dengan mengatakan bahawa dia akan pulang ke NP lewat sedikit. Saya bertanya kenapa. Dia menyuruh saya bertanya kepada Amalina.Ok fine saya bersabar.

Ketika di dalam kelas sambil menunggu kedatangan Ustaz Hassan, Shahirah menerima mesej daripada Amalina yang berbunyi '' Kak su kena penyakit batu karang, hari ni baru nak p scan ''.Ok. Saya TERKEJUT!! 

Titipan buat Putri
!
!
!
!
V





أَذْهِبْ الْبَاسَ رَبَّ النَّاسِ , وَاشْفِ أَنْتِ الشَّافِي , لا شِفَاءَ إِلا

شِفَاؤُكِ شِفَاءً لا يُغَادِرُ سَقَمًا


“ Ambillah penyakit Ya Tuhan manusia, sembuhkanlah, kerana engkau Maha Penyembuh, Tidak ada penyembuhan melainkan penyembuhan engkau, tidak ada penyembuh melainkan penyembuhan engkau, penyembuhan engkau tidak meninggalkan kesan kepada penyakit ” *

Disebalik kesakitan itu ada tersembunyi pelbagai hikmah dan mesej yang tersirat apatah lagi tersurat. Sakit itu akan mengajar kita erti kesihatan. Sakit juga akan mantarbiyah kita menghargai nikmat sihat. Ia juga mendidik kita untuk bersifat sabar.

Cepat lah sihat putri oit.,.gue boring seh kamu enggak ada. baru sehari tapi seminggu rasanya..cewwah..hehe..betul..x tipu kot..sian aq xde kawan nak pegi kls..
nanti sape nak teman aq kuar g depan beli air cincau?

* Hadith Riwayat Muslim #2191

0 comments :